Bij FrieslandCampina begint het allemaal met melk, en regelmatig eindigt het daar ook mee. Maar minstens zo vaak is het de basis voor producten zoals (drink)yoghurt, babyvoeding én, natuurlijk; kaas. Heel. Veel. Kaas. Sterker nog, de businessunit Cheese B2B is voor de wereldwijde verkoop en distributie van hun brede assortiment verschillende soorten kazen zelfs verantwoordelijk voor de grootste hoeveelheid melkverwerking binnen FrieslandCampina. Wij mochten voor deze wereldspeler in business-to-business kaas aan de bak met de ontwikkeling van een internationaal strategisch inzetbare website.
Bekijk de websiteAan onze strategische UX designers en webdevelopers de uitdaging om een website vorm te geven als online etalage van het kaasportfolio, waarbij de kwaliteit en veelzijdigheid van het aanbod centraal staat. Tegelijk moest de site verschillende soorten doelgroepen in verschillende landen aanspreken en hen verleiden tot het opnemen van contact of aanvragen van een sample. En dat alles uiteraard binnen de kaders van de internationale uitstraling van de corporate brand, die FrieslandCampina is. Nou hebben wij van webdevelopment wel kaas gegeten (ja joh, we maken ‘m gewoon), en pakten deze uitdaging dan ook met beide handen aan.