Meer dan kamperen

De charme van kamperen met de luxe van thuis.

Villatent

Logo restyling, storytelling, huisstijl, offline items, website

Uitdaging

De merkbeleving van Villatent een boost geven en uitwerken tot een krachtig en herkenbaar begrip in de wereld van gezinsvakanties. Villatent is glamping en bij glamping moet iedereen dan ook direct aan Villatent denken. Dát is de ambitie. En die ambitie is ónze uitdaging.

Oplossing

Waar Villatent voorheen sterk focuste op communicatie waarbij vooral de tent zelf centraal stond (en ja, die tenten zijn ook top, laat daar geen misverstand over bestaan) spelen we op basis van crossmediale contentmarketing in op de behoefte áchter de vraag. In andere woorden: door middel van beleving creërende inhoud, look & feel het glamping-gevoel, zowel on- als offline opwekken en vanaf die positieve emotie de klantreis richting het boeken van een Villatent zo efficiënt mogelijk te laten verlopen.

Identiteit / restyling huisstijl / magazine

Om de merkbelofte aan te kleden was het allereerst nodig om de huisstijl aan een kleine update te onderwerpen. Na een restyling van het logo en het opfrissen van de huisstijlkleuren was Villatent klaar om de nieuwe identiteit zowel off- als online uit te rollen. En dat deden we dan ook, helemaal in lijn met de contentstrategie ontwikkelden we in nauwe samenwerking een magazine waarbij een mooie balans werd gevonden door algemene glamping-info te koppelen aan specifiek, en vooral relevant, aanbod.

Website / boeking platform

Villatent.com is de plek waar Villatent haar online tentenkamp heeft opgeslagen. Hier komt alles waar Villatent voor staat samen en fungeert behalve ter inspiratie direct als boekingsite van de Villatenten. Kortom; een plek waar de gebruikerservaring en customer journey optimaal moet zijn. Het resultaat is een eigentijdse, toekomstbestendige website met een overzichtelijk boeking platform. Naar onze bescheiden mening dan hè, oordeel vooral zelf:

Bekijk website
Snapchat @zekerzichtbaar